tiistai 2. lokakuuta 2012

Viikko Espanjassa

Matkakuume on aivan mieletön, mutta onneksi pääsin lievittämään sitä hetkellisesti Espanjan lämpöön. Ja koska matkablogimme on ollut suhteellisen kuollut, niin päätin kertoa Espanjan reissustamme, jolla siis olin Ollin ja hänen koko perheensä kera.

Matkaan lähdimme perjantaina aamulla Kokkolasta. Olimme päässeet noin 20km Kokkolan ulkopuolelle, kun toinen seurueemme autoista (ne tyypit siis) palasi takaisin. Jaa miksi? Hakemaan passeja. Onneksi ei oltu Helsingissä asti.

Matkalla näimme sateenkaaren.

Yövyimme Ollin kanssa Elinalla ja Jonilla, ja tapasimme siellä sopivasti erään tyypin joka asui Barcelonassa. Aamupäivällä lähdimme keskustaan syömään ja iltapäivällä painelimme kentälle, sillä lentomme lähti puoli kuuden jälkeen illalla.

Lentomatka tuntui kestävän ikuisuuden. Miten ikinä jaksoin istua koneessa yli kymmenen tuntia? Nyt matkaa oli vähän reilut kolme tuntia.

Olin mukavasti edellisenä yönä saanut itselleni kurkkukivun, samoin nokka oli kovasti tukossa, ja tästä syystä laskeutuessamme Barcelonan lentokentälle, nenästäni vuosi verta. Ihan huolella. How nice.

Kohteenamme oli siis rantakaupunki Sitges joka sijaitsee Barcelonan eteläpuolella. Olimme jo saaneet kuulla, että Sitgesissä saattaisimme nähdä paljonkin miesten välistä ystävyyttä, sillä se on paikkalisten ja muiden eurooppalaisten homomiesten lomanviettokaupunki. Kyllähän sen huomasi välillä, mutta se toi kaupunkiin vain positiivista lisämaustetta. Ennenkaikkea ilmapiiri on niin rento ja mukava että lähtisin Sitgesiin vaikka heti jos pyydettäisiin. Ihanat pienet kujat ja pikkuputiikit ovat vastustamattomia ja aurinkokin paistoi ihan joka päivä. Lämpöä taisi minimissään päivällä olla 27 astetta. Ranta on upea ja pitkä ja saimme myös kokea suurimmat aallot joissa olen koskaan lillunut. Siellä jopa surffattiin.

Olimme vuokranneet Sitgesistä talon. Ulkoa päin se oli upea, sisältä kipeästi remontin tarpeessa. Meidän huoneessamme katosta valui vettä koko viikon. Muurahaiset valloittivat heti joka kolon jos vain jotakin makeaa sattui pöydälle hetkeksikään jäämään.
Parasta talossa oli kuitenkin sen uima-allas! Voi video kuinka monta tuntia me siellä lilluimmekaan! Rantaankin oli vain 600 metriä, mutta Sitgesiin  keskustaan sai kyllä kävellä.

Kahtena päivänä kävimme Barcelonassa. Barcelonaan pääsee Sitgesistä junalla. Matka kestää noin 45 minuuttia ja maksaa Barcelonan pääteasemalle vain 4,1€! Ensimmäisenä päivänä, eli keskiviikkona katselimme oikeastaan vain nähtävyyksiä. Kävimme kiertobussiajelulla ja näimme Gaudin rakennuksia, esim. Sagrada Familian ulkoa. Sisällekin oltaisiin menty, mutta jono oli aivan järjetön joten se sitten jäi. Kävimme myös seuruemme miespuolisista henkilöistä riippuen FC Barcelonan kotistadionilla. Blaah.

Illan kruunasi hyvä ruoka ja täydellinen suklaamousse ravintolassa jonka nimeä en enää muista, mutta joka sijaitsee lähellä Hard rock cafea ja Burger Kingin vieressä. Taivaallista.

Tortaina lähdimme taas aamusta kohti Barcelonaa, tällä kertaa junalippu maksoi vain 3,6€ koska jäimme toisella Barcelonan kolmesta pääjuna-asemasta pois.
Ankara shoppailukierros meinasi päättyä ankeasti, sillä en meinannut millään löytää mitään ostamisen arvoista. Kunnes sitten ostin ihan kivat shortsit töykeimmältä myyjältä koskaan. Ulkona näin shortsit uudessa valossa ja jumalauta ne on karmean väriset. :D

Kävimme syömässä ostoskadulta poikkeavalla pienellä kujalla ravintolassa nimeltä MelicdelGotic. Ihana pieni ja hämyinen ravintola, jossa ilmeisesti oli aikaisemmin soitettu Himiä. Cool.

Perjantaina löhösimme altaalla ja kävimme vielä viimehetken tuliaisostoksilla sekä syömässä Sitgesin keskustassa.

Lauantaina klo 7.00 starttasi taximme kohti lentokentää ja laskeuduttuamme Helsinkiin lähdimme ajelemaan kotia kohti. Kokkolassa olimme puolen yön jälkeen.