lauantai 9. maaliskuuta 2013

Koh Tao, toinen lempparipaikka edelleen tässä maassa

Chiang Main jälkeen oltiin Bangkokissa yksi yö. Secret Learningin italialainen heppu suositteli meille jotain kaverinsa guest housea "joka on ihan lähellä Khao Sania". My ass.

Paikka on nimeltään Artists' place. Mieletön! Iso iso talo jossa on ainakin kolme portaikkoa ylös ja katolle. Huonemäärää en tiedä, tiedän vain että tuonne me isin toistekin. Aivan upea paikka. Siellä tuntui siltä kuin asuisi taidegalleriassa. Joka alakerran seinä on vuorattu taiteella tai kylteillä tai maalauksin, värejä on käytetty hillittömästi kynnyksissä. Juomavesi ja pyykinpesu on ilmaista ja saatiin olla puolitoista vuorokautta yhden yön maksulla.
Ainoa miinus on se että sinne Khao Sanille kestää matkata 20 minuuttia taksilla, mutta mitäpä tuosta!

Paineltiin sitten Koh Taolle. Oltiin satamassa viime viikon torstaina aamulla klo 9.30. Viikko on mennyt liian nopeasti! Ei olla tehty täällä mitään muuta kuin möllötelty rannalla ja otettu rennosti. Niin ja hengattu viine reissulla tapaamamme burmalaisen Khain kanssa. Loistava tyyppi, ei voi muuta sanoa.

Khai osasi pari vuotta sitten jonkun verran suomea, suomalaisten rakastamalla saarella kun ollaan. No, nyt se puhuu sitä mahottoman hyvin. Outoa! Toinen tyyppi joka tavattiin viimeksi täällä, Zoe, on vaihtanut työpaikkaa mutta tavattiin hänetkin toissapäivänä. :) On sääli lähteä täältä taas kun ei tiedä milloin palaa ja näkee näitä kaveruksia.

Lähdetään tänään yöveneellä klo 23, eli reilun tunnin päästä kohti Chumponia ja sieltä suoraan takaisin Koh Changille. Mulla on oikeasti ikävä niitä ihmisiä. Mutta kyllä mulle tulee ikävä Khaitakin. Vietettiin koko päivä, lähes 12 tuntia Flowerissa kun uloskirjauduttiin huoneestamme jo ennen klo 10 aamulla vajaan kolmen tunnin yöunien jälkeen. Hups. Meni vähän myöhäseen illan istuminen...

Ei muuten ole mitään havaintoa millon ollaan perillä. :D lipun mukaan klo 11 8.3 mutta ainakaan kellonaika ei mitenkään voi olla oikea. Jo Bangkokista Chumponiin menee jo n. 10 tuntia bussilla, joten miten ihmeessä selvittäisiin vielä pohjoisempaan neljässä ja puolessa tunnissa? Pelkään pahinta, luulen että ollaan Changilla vasta 9. päivä. No, kuulette sitten!