lauantai 8. tammikuuta 2011

Bangkok, jo neljatta kertaa

Heti nain alkuun on mainittava etta sairastin siis Koh Taolla tavallista rajumman vatsataudin, siihen kun tuossa aikaisemmin viittasin ja huomasin sitten etten ollutkaan asiasta mitaan tanne kirjoittanut. Sain siis tautiin antibiootit ja kaikenmaailman laakkeet ja johan auttoi! Trapetsitaiteillessa meni sitten taas tuo vasemman jalan polvitaive ihan ruvelle ja sen takia nilkutin nelja paivaa, mutta nyt se on kuin uusi. :)

Ollaan taas siis Bangkokissa. Matka tanne Koh Samuilta kesti yhteensa (vain) 14 tuntia, vaikka alunperin meille kerrottiin sen kestavan 16 tuntia. Syykin selvisi heti alkuun. Bussin piti hakea meidat matkatoimistolta lahtopaivanamme klo 12.30-12.50. Ei nakynyt. Klo 14.15 matkatoimiston tati panikoi, kun huomasi bussin ajavan meidan ohitse pysahtymatta. Siina se muikkeli sitten huitoi taksille ja maksoikin sen puolesta ja sitten lahettiin bussin peraan. Paastiin satamaan samaan aikaan kuin bussi, eika edes myohastytty lautasta, joka lahtikin vasta klo 14, eika klo 13 niin kuin aluksi kuvittelimme. Lauttamatka kesti reilun tunnin ja Donsakiin paastyamme meidat ohjattiin bussille, joka olikin vaara ja sitten kamalalla kiireella toiselle bussille. Siina bussissa istuimme n. tunnin ja sitten meidat dumpattiin tienvarsiravintolaan. Siella sellainen matkatoimistoseta kertoi etta meidan bussi Bangkokiin lahtee klo 19.30. Tuossa vaiheessa klo oli 17.00 ja epatoivo iski. Siina sitten ruokailtiin ja mina ajattelin, etten viela vessaan mene kun kello oli kuuden pintaan ja siita piti maksaakin. Virhe.

Seta soitteli puhelimella jonnekin, ja sitten yhtakkia saimmekin tietaa etta klo 19.30 lahteva busii on taynna. Siita meidat sitten lahdattiin pieneen tuktukin nakoiseen lava-autoon ja paristelimme toiseen tienvarsiravintolaan jonne meille sitten saapui bussi. Bussi vain sattui olemaan se sama jolla matkasinne Koh Taolle. Kaikista niista miljoonista Thaimaan busseista onnistuimme saamaan itsemme siihen samaan, jossa pissa haisi ja kolme sotaelokuvaa raikasi putkeen. Talla kertaa naimme Terminattorin (!!!) ja yllariyllari, sotaelokuvan. Kuskin apulainen kerasi myos kaikilta matkustajilta nimet jollekin paperille, jonka han vei poliisiasemalle. Tata ei ole tapahtunut aikaisemmin ja olemme vielakin vahan kummissamme. Tuntui etta matka ei lopu koskaan. Siina istuessamme tajusin etta on ihan kiva paasta kotiin.

Bangkokissa olimme klo 4 aamuyolla. Saatoimme bussissa tapaamamme suomalais-tyton hotelliinsa ja lahdimme itse etsimaan majapaikkaa. Kavimme n. 6 eri paikassa, jotka kaikki olivat taynna kunnes paatimme menna My houseen odottamaan huonetta. Samassa paikassa olemee yopyneet kahdesti aikaisemminkin ja ajattelimme etta odottaminen aulassa on ihan ok. Vaan ei ollut. Ei saanut odottaa.

Menimme sitten kadulle ja parkkeerasimme seven elevenin eteen ja istuimme siina yli tunnin. Kuuden aikaan menimme takaisin My houseen odottamaan aamupalan alkamista klo 6.30. Huoneen saimme vihdoinkin klo 7.40, lahes 4 tunnin vasyneen odottelun jalkeen.

Muutenhan kaikki on oikein hyvin. Eilen naimme n. metrin pituisen liskon taksin ikkunasta. Taisi tuo otus joesta nousta ja siina se tepasteli koti autotieta. Pelottava otus. Tanaan aamulla huomasimme etta kattomme vuotaa kylpparissa ja kun asken kavimme kotona, asialle ei oltu ainakaan viela tehty mitaan. Kiva.

Mutta sitten kuvia. :)

Siina painellaan trindemilla Koh Samuilla jonkun temppelin edessa

Ja pojat tandemilla

Viidakossa matkalla...

...katsomaan tata

Sitten mentiin tanne

Sitten mentiin kotiin josta oli tammoiset nakymat

Ja illalla meille pidettiin ilotulitus

Ja seuraavana paivana kaytiin uimassa meidan uima-altaalla