perjantai 11. tammikuuta 2013

Perillä!

Nyt ollaan mekin Ollin kans täällä Thaimaassa. Väsymys on ennenkuulumaton: ollaan molemmat nukuttu kunnon yöunet viimeksi sunnuntai-maanantai välisenä yönä. Ja nyt käydään torstaita.
Lähdetiin Kokkolasta tiistaina klo 2.25 junalla ja oltiin Helsingissä ysiltä aamulla. Treffattiin kavereita ja kulutettiin aikaa. Linnulle erikoismaininta kun tuli kentälle asti meitä saattamaan ja otti meidän takit huomaansa, kiitos siitä! :)
Lento lähti 16.40. Tai piti lähteä, mutta myöhästyi tunnilla. Lento meni hyvin, ruoka taas vaan sopivasti sattui olemaan riisiä ja kanaa aasialaiseen tapaan. Kiva. Enhän minä tule kuin vain kolme kuukautta syömään sitä. Nam. Joo ei.
Kun laskeuduttiin Suvarnabhumin kentälle aamulla ennen kahdekaa paikallista aikaa, jännitys oli aivan järjetön. Paljon kovempi kuin edellisellä kerralla. Koko matkan kärsin jostain ihmeellisestä jatkuvasta vessahädästä ja olin aivan varma että kun päästään Bangkokiin, joudun heti lähteä lääkäriin virtsatietulehduksen takia. Mutta onneksi se olikin vain jotain psyykkistä! :D kun oltiin päästy passintarkastuksesta ja saatu 60 päivän leimat passeihin, pissahätä oli tiessään. Teitä kaikkia varmasti hirveästi kiinnostaa, mutta pakko oli jakaa kun pelotti niin pirusti.
Olli sai vähän erilaisen leiman ja ainakin minä kerkesin siitä jo vähän panikoida. Maahanmuuttovirkailija kuitenkin sanoi että "no problem" kun sille passejamme ja leimojamme esiteltiin ja häneen sitten myös luotamme. On meillä kuitenkin se tärkein leima samanlainen. Poistua pitää 9.3 mennessä, minne, sitä ei tiedä vielä. Katellaan. :)
Päästiin kentältä taxilla kun ei jaksettu enää säätää junien kanssa. Kyyti maksoi kaiken kaikkiaan 400 bahtia. Ja tietullit piti myös maksaa, mutta ei ne juuri mitään maksaneet.
Khao san roadilla oltiin ennen kymmentä aamulla. Paineltiin kaupan kautta matkatoimistoon ja varattiin liput samalle illalle Krabille. Sillä samalla reissulla ollaan edelleen: kirjottelen tätä tekstiä puhelimeni muistioon jossain tontun pyllyssä noin 60 muun matkaajan kanssa. Tai oiskohan näitä jopa 100? Mene ja tiedä. Meidän piti saapua Suratthanille, mutta ei tämä ihan siltä näytä. Bussin kohti Krabia pitäisi lähteä vartin päästä, sitten ollaankin tunti odoteltu.
Mutta palataan Khao sanille. Oli ihan järjettömän vaikeaa keksiä tekemistä kahdeksaksi tunniksi kun ei ollut majapaikkaa ja väsytti aivan käsittämättömän paljon. Palloiltiin ympäriinsä. Käytiin netti"kahvilassa" Skypettämässä ja tunnin jalkahieronnassa nukkumassa. :D syötiin kahteen kertaan ja hengattiin jossain baarissa. Bussi Krabille lähti klo 18 ja meitä tultiin matkatoimistosta hakemaan. Bussikyyti oli kamalaa höykkyytystä.
Jahas, nyt päästiinkin Krabille vievän bussin kyytiin. Huhujen mukaan meidän pitäisi olla perillä klo 9. Jepjep.
Aamu valkenee. Toivottavasti kaverit ovat vastassa. Taidanpa heittää Iidaa viestillä.
Prioriteetit tällä hetkellä: suihku, ruoka, uni, sähkö.
Tämä teksti on kirjoitettu eilen, eli 10.1. :)